Služby

Vstupní a preventivní prohlídky

Nový pacient nejprve absolvuje vstupní vyšetření, které se skládá ze samotné prohlídky a z rentgenového vyšetření. Po zjištění orálního zdraví proběhne jeho zhodnocení a následně je pacient poučen, jak se správně starat o svůj chrup poté  je předvedeno použití pomůcek dentální hygieny. Dle stavu orálního zdraví je pacientovi navržen léčebný plán, včetně finanční rozvahy, popřípadě stanovení nutných návštěv s konkrétními termíny.

Stávající pacienti jsou povinni dodržovat preventivní prohlídky 2x ročně, je nutno provést objednávku s dostatečným předstihem (cca 2 měsíce) vzhledem k velkému vytížení obou ambulancí.  To platí také pro pacienty s celkovými náhradami a i pro pacienty bez potíží.

Součástí léčebného plánu u většiny pacientu je absolvování dentální hygieny. Dentální hygiena je soubor opatření, která mají zabránit vzniku onemocnění tkání dutiny ústní jako je zubní kaz, zánět dásní, parodontitida a vyléčit či zastavit již vzniklá onemocnění. Nejdůležitější je prevence, jejíž cílem je:

zabránit poškození tvrdých zubních tkání, tj. zabránit vzniku kazu;

zabránit vzniku zánětů parodontálních tkání (gingivitidaparodontitida);

udržet výsledek terapie tvrdých i měkkých zubních tkání.

Informace zodpoví a četnost návštěv stanoví lékařky samy

Záchovná stomatologie a endodoncie

Zubní kaz patří mezi nejrozšířenější infekční onemocnění obyvatel. Můžeme mu však předejít správným a pravidelným čištěním zubů. Tyto kazivé léze ošetřujeme fotokompozitními výplněmi, skloinomérními výplněmi, popřípadě kapslovým amalgámem. Zubní kaz postihuje tvrdé zubní tkáně a pokud není ošetřen včas, poškodí zubní dřeň, což vede ke vzniku infekce a následně k zánětu zubní dřeně. V tomto okamžiku následuje endodontické ošetření kořenových kanálků, které provádíme moderní technologií.

Protetická stomatologie

Zde se jedná o nahrazení ztracené zubní tkáně, popřípadě celých zubů co nejpřesnějšími metodami. Jedná se o výrobu kořenových nástaveb, korunek, můstků, faset, částečných, hybridních a celkových snímacích náhrad. Mezi materiál, ze kterého tyto protetické výrobky vyrábíme, patří kompozit, metalokeramika a celokeramika.

Spolupracujeme s naší paní laborantkou, protetické práce vyrábí v laboratoři, která se nachází přímo nad našimi ordinacemi, což je velkým přínosem nejen pro nás v následné spoluprácí, ale i pro vás pacienty, kterým k výběru barvy či zkoušce dané práce stačí mnohdy jen vyjít pár schodů.

Estetická stomatologie

Ordinační bělení zubů , Domácí bělení

Jedná se o speciální gel, který je aplikován na zuby, přičemž jsou měkké tkáně dutiny ústní chráněny speciální, světlem tuhnoucí pryskyřicí.  Ve srovnání s korunkami, fazetami atd. je bělení alternativní, konzervativní metodou ošetření tmavých, zabarvených zubů. Zabarvení může být vrozené, systémové, metabolické, farmakologické, traumatické nebo iatrogenní jako dentální fluoróza, žloutenka, tetracyklinové skvrny u dospělých.

Protože restorativní materiály se nevybělí, doporučuje se zuby vybělit před zhotovením estetických výplní a protetiky (s nanášením adhezivních materiálů je třeba počkat 2 týdny po bělení). Naše zkušenost ukazuje, že u většiny ošetřených zubů pokračuje bělení ještě 12 – 24 hodin poté, co je proces bělení dokončen. Vybělení problematických zubů do přirozenějšího odstínu zoptimalizuje vhodný odstín výplně. Bělení  lze použít samostatně nebo spolu se systémem domácího bělení, který také našim pacientům nabízíme včetně výroby individuálních nosičů. Při domacím bělení si pacient sám bělící látku aplikuje do individuálních nosičů dle pokynů lékaře.

Pískování neboli Air-flow

Metoda nazývána také jako zubní peeling zbavuje zuby nežádoucího zabarvení a pigmentace. Tyto skvrny odstraňuje z mezizubních prostor, z hladkých povrchů zubů, z oblastí, které nelze při běžné péči vyčistit. Zuby jsou po tomto čištění hladké, čisté a přirozeně bílé.

Při samotném zákroku používáme speciální koncovku, trysku, kterým na zuby nanášíme různě ochucený speciální jemný písek, přičemž nedochází k poškození skloviny zubů.